پیروزی دانش آموزان مسلمان و مدارس کنیا در آزمون سراسری دبیرستان 2023

دانش‌آموزان و مدارس مسلمان در آزمون‌های گواهینامه آموزش متوسطه کنیا (KCSE) در سال 2023 در بین بهترین عملکردها بودند.

 دانش‌آموزان و مدارس مسلمان در آزمون‌های گواهینامه آموزش متوسطه کنیا (KCSE) در سال 2023 در بین بهترین عملکردها بودند. آزمون گواهی آموزش متوسطه کنیا (KCSE) امتحانی است که پس از دوره چهار ساله دبیرستان قبل از پیوستن به دانشگاه ارائه می شود.

 نتایجی که در روز دوشنبه 18 دی ماه 1402 توسط وزیر آموزش و پرورش ازکیل ماچوگو منتشر شد، حاکی از بهبود قابل توجه مدارس تأسیس شده توسط مسلمانان بود. مدرسه راهنمایی و فنی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان مستقر در مومباسا پس از اینکه با میانگین امتیاز 9.42 در بین مدارس برتر کشور قرار گرفت، به روند پیروزی خود در گواهینامه آموزش متوسطه کنیا (KCSE) ادامه داد.

 در امتحانات KCSE 2022، شیخ خلیفه میانگین امتیاز 9.0 را به دست آورد. مدرسه متوسطه شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان مومباسا در صدر فهرست نامزدهایی قرار گرفت که نمره A را کسب کردند. در مجموع 9 دانش آموز از این مدرسه در میان رتبه های برتر قرار گرفتند.

آقای رجب، مدیر مدرسه گفت: از دانش آموزان ما برای پیوستن به دانشگاه واجد شرایط هستند و ما جامعه را ناامید نکرده ایم. تعدادی از دانش‌آموزان مسلمان که از دبیرستان‌های مختلف در سراسر کشورکنیا انتخاب شده‌اند نیز در فهرست برترین‌ها هستند. دانش آموزان مسلمان و مدارس مختلف در سراسر کشور به دلیل عملکرد خوب و بهبود نتایج گواهی آموزش متوسطه کنیا (KCSE) مورد ستایش قرار گرفته اند. شیخ ابوبکر بینی، رئیس شورای امامان و واعظان کنیا (CIPK) ریفت شمالی، گفت: نتایج بهبود یافته نشان‌دهنده این است که دانش‌آموزان و مدارس مسلمان می‌توانند با فداکاری و اراده به موفقیت‌های زیادی در مشاغل علمی و سایر مشاغل دست یابند. او گفت: «این یک تجلی آشکار است که کودکان مسلمان پتانسیل زیادی دارند که می‌تواند جامعه را به سوی دستاوردهای بزرگ‌تری هدایت کند.» در نتایج گواهینامه آموزش متوسطه کنیا (KCSE) که اخیراً منتشر شده است، تعدادی از دانش آموزان و مدارس مسلمان عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دادند. نتایج به طور رسمی توسط منشی کابینه آموزش، Ezekiel Machogu اعلام شد که در آن مجموعا 899,453 داوطلب برای امتحانات KCSE 2023 شرکت کردند.

" رئیس شورای ائمه اطهار و خطبای کنیا از همه دانشجویانی که در سال آینده به دانشگاه می‌پیوندند، خواست تا با نظم و انضباط و تلاش برای موفقیت در فعالیت‌های علمی خود تلاش نمایند. شیخ بینی در عین حال به دانشجویانی که در دانشگاه‌ها ثبت نام نمی‌کنند، توصیه کرد که به موسسات آموزش فنی و حرفه‌ای بپیوندند تا خود را به دانش فنی و مهارت‌هایی مجهز کنند تا اعضای مولد جامعه باشند. وی بر نقش موسسات آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد شغل تاکید کرد و از دانش آموزان خواست که به منظور بهبود وضعیت شغلی و چشم انداز زندگی خود، پیوستن به موسسات آموزش فنی و حرفه ای را مد نظر قرار دهند.

منبع:

پیروزی دانش آموزان مسلمان و مدارس کنیا در آزمون سراسری دبیرستان 2023

کد خبر 18064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =